Coffee Business Awards 2024: Βραβεύθηκαν οι κορυφαίοι της καφεστίασης
26 Νοεμβρίου 2024
Ο μεγαλύτερος και εγκυρότερος θεσμός της κοινότητας καφεστίασης επέστρεψε ανανεωμένος, για να τιμήσει και να βραβεύσει τους επαγγελματίες του κλάδου που ξεχώρισαν το 2024, σε μια εκδήλωση-γιορτή, γεμάτη καφέ και happenings.
Για έκτη συνεχόμενη χρονιά, η ethosEVENTS διοργάνωσε τα Coffee Business Awards #coba24, σε συνεργασία με το περιοδικό Coffee+Brunch και το portal coffeemag.gr. Η λαμπερή τελετή #coba24 πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, στο Divani Apollon Palace & Thalasso, με φυσική παρουσία, καθώς και με παράλληλη online μετάδοση από το LiveOn Expo Complex, το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn, της ψηφιακής πλατφόρμας Επιχειρηματικής Επικοινωνίας και Εκδηλώσεων.
Φέτος, τα Coffee Business Awards έριξαν τους προβολείς τους στην πρωταγωνίστρια του φετινού event, τη Γουατεμάλα, ως Τιμώμενη Χώρα των #coba24, ενώ Τιμώμενος Καφές της διοργάνωσης ήταν ο Cold Brew.
Συνολικά, απονεμήθηκαν 85 κατηγορίες βραβείων σε 7 θεματικές ενότητες, καθώς και 8 τιμητικά βραβεία, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ
Στην έναρξη της τελετής απονομής, χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Σωτήριος Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης: «Η Ελλάδα έχει δυναμική στον κλάδο της καφεστίασης. Οι καταναλωτικές προτιμήσεις είναι υψηλές τόσο στην αγορά προϊόντων όσο και στην απόλαυση του σερβιριζόμενου καφέ. Η βιομηχανία του καφέ και η εφοδιαστική αλυσίδα έχουν μεγάλη σημασία για την Πολιτεία» είπε και συνέχισε: «Με την ευκαιρία της εκδήλωσης, υπογραμμίζω τρεις ρυθμιστικές αλλαγές που έρχονται:
- Ενσωματώνεται το νομοσχέδιο με την οδηγία για τις εκθέσεις βιωσιμότητας όλων των επιχειρήσεων εμπορίου.
- Τίθεται σε εφαρμογή ο κώδικας δεοντολογίας για εκπτώσεις και προσφορές, θα αλλάξει ο τρόπος που λειτουργεί το μάρκετινγκ μέχρι σήμερα.
- Έρχεται νέα ευρωπαϊκή οδηγία για την καταπολέμηση των false environmental claims. Θα προσπαθήσουμε να καταπολεμήσουμε τις ψευδείς εμπορικές πρακτικές, ώστε οι καταναλωτές να στρέφονται σε επιχειρήσεις που σέβονται το περιβάλλον κτλ. Ένα ζήτημα που μας απασχολεί είναι το food waste, πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των καταναλωτών».
Θεσμικό χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Παναγιώτης Μωραΐτης, Πρόεδρος, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εξοπλισμού Μαζικής Εστίασης (ΣΕΕΜΕ), CEO/Founder, FRESH Μωραΐτης ΕΠΕ & FRESH Profi. Μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Τα σημερινά βραβεία αναδεικνύονται σε έναν θεσμό υψηλού κύρους, που επιβραβεύει την ποιότητα και την καινοτομία στην καφεστίαση και ευρύτερα στον κλάδο της εστίασης. Η καφεστίαση δεν είναι απλώς μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που συνδέει την παράδοση με την καινοτομία, διαδραματίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, ο ρόλος του επαγγελματικού εξοπλισμού είναι καίριος, καθώς είναι αρωγός για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, καθορίζοντας την ποιότητα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Ο ΣΕΕΜΕ διαχρονικά βρίσκεται δίπλα στους επαγγελματίες του κλάδου, παρέχοντας υποστήριξη και ενημέρωση στις επιχειρήσεις. Ο Σύνδεσμος ανακοινώνει με χαρά την ίδρυση της ΣΕΕΜΕ Αcademy το 2024, μιας σύγχρονης πλατφόρμας που δημιουργήθηκε για να στηρίξει τον κλάδο της καφεστίασης και ευρύτερα της εστίασης».
Η κ. Ροδούλα Τρακάδα, Γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, Marketing Manager, JDE, ανέφερε: «Είναι μια μέρα γιορτής. Ο κλάδος είναι αξιόλογος, τον υπηρετώ 17 χρόνια, και η βιομηχανία και οι φορείς έχουν συμβάλει τα μέγιστα. Τα βραβεία τα αξίζουν οι επιχειρήσεις. Θα πρέπει με την ίδια αγάπη να στηρίζουμε το προϊόν του καφέ. Υπάρχουν πολλές καινοτομίες στον κλάδο. Η βιομηχανία έχει επηρεαστεί από πολλούς παράγοντες (όπως η κλιματική αλλαγή, οι πληθωριστικές τάσεις) και πάγια θέση της Ένωσης είναι η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης».
Τιμώμενη Χώρα της διοργάνωσης ήταν η Γουατεμάλα και, στο πλαίσιο αυτό, χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Κωνσταντίνος Μήτσιου, Επίτιμος Πρόξενος της Γουατεμάλας στην Αθήνα, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Αντιπροσωπεύω την ωραία αυτή χώρα εδώ και 35 χρόνια. Στη Γουατεμάλα, ο κόσμος είναι φτωχός, ευτυχώς όμως που ο καφές τόνωσε την οικονομία στη χώρα. Η λέξη “Γουατεμάλα” μεταφράζεται ως ο τόπος με τα πολλά δένδρα. Φαίνεται ότι από εκεί βγαίνει ο καλός καφές». Κατά τη διάρκεια της τελετής, προβλήθηκε ένα βίντεο-αφιέρωμα στη φετινή Τιμώμενη Χώρα του Καφέ.
Ο κ. Κωνσταντίνος Βαλλιάνος, Διευθυντής Αγορών Πράσινου Καφέ, Kafea Terra, ανέφερε: «Η Γουατεμάλα είναι μια πανέμορφη χώρα, έχει έντονο το ελληνικό στοιχείο. Η κλιματική αλλαγή μάς αφορά όλους και το προϊόν το οποίο επεξεργαζόμαστε. Τα αποθέματα μειώνονται και υπάρχουν στρεβλώσεις. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου οξεία ένταση ακραίων καιρικών φαινομένων, κυρίως στις τροπικές περιοχές, όπου ευδοκιμεί η καλλιέργεια του καφέ. Όλο και περισσότερες χώρες του καφέ επηρεάζονται από το φαινόμενο. Μέχρι να προσαρμοστούν οι καλλιέργειες και οι ποικιλίες καφέ σε αυτές τις συνθήκες, οι επιλογές είναι περιορισμένες. Προσωπικά, πιστεύω ότι άμεση λύση είναι η αναγεννητική καλλιέργεια. Είναι στην ουσία των εργαλείων και των πόρων που σου δίνει η φύση, οι υδάτινοι πόροι και η ανθρώπινη παρέμβαση. Οι πρώτες προσπάθειες έχουν δώσει καλά αποτελέσματα. Η ισορροπία του οικοσυστήματος είναι εύθραυστη».
Η κ. Μαριλένα Κουίδου, πρόεδρος του ελληνικού παραρτήματος του οργανισμού International Women’s Coffee Alliance (IWCA), στην ομιλία της ανέφερε: «Χαίρομαι που είδα, σήμερα, αρκετές κυρίες να βραβεύονται. Η οργάνωση IWCA είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, αποτελούμενος από ένα παγκόσμιο δίκτυο αφιερωμένο στην ενδυνάμωση των γυναικών στον κλάδο του καφέ, τόσο στις παραγωγικές όσο και στις καταναλωτικές χώρες. Το δίκτυό μας αποτελείται από 35 χώρες παγκοσμίως. Το δίκτυο μεγαλώνει εξαιρετικά γρήγορα. Το δικό μας chapter στην Ελλάδα δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 2024. Στόχος είναι η ισότιμη εξέλιξη και εκπροσώπηση των γυναικών σε όλο το coffee industry». Εκτιμάται, σύμφωνα με την κυρία Κουίδου, ότι θα χρειαστούν ακόμη 100 χρόνια για να επιτευχθεί η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών. Ο Δείκτης Προόδου για την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών στον εργασιακό χώρο στην Ελλάδα βρίσκεται στις 58 μονάδες, έναντι 70,2 στην ΕΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο 39% των ελληνικών επιχειρήσεων οι γυναίκες εκπροσωπούνται σε ποσοστό λιγότερο του 15%. Παράλληλα, το 11% των επιχειρήσεων δεν εμπιστεύονται καθόλου τις γυναίκες ως επικεφαλής σε κάποια διεύθυνση ή σε κάποιο τμήμα.
«Εμείς πιστεύουμε πως ακόμα και μια μικρή σταγόνα μπορεί να επιφέρει στον ωκεανό έναν κυματισμό. Για το 2025 ο οργανισμός προγραμματίζει ένα σχέδιο δράσεων που περιλαμβάνει:
- Κλαδική έρευνα για τον ρόλο των γυναικών στο ελληνικό coffee industry. Τα αποτελέσματα θα είναι έτοιμα τον προσεχή Φλεβάρη.
- Mentοring sessions, πρόγραμμα mentoring γυναικών που είναι ή θέλουν να μπουν στο industry, με τη συμμετοχή έμπειρων στελεχών.
- Coffee events, για να προβάλουμε τους καφέδες των γυναικών παραγωγών του οργανισμού, φέτος θα εστιάσουμε στη Λατινική Αμερική».
Για τον Τιμώμενο Καφέ, τον Cold Brew, από το βήμα μίλησε o κ. Παναγιώτης Νίκας, Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Barista και Συγγραφέας: «Είναι μια παλιά μέθοδος του 1800, επανήλθε στο προσκήνιο κατά τα μέσα του 20ού αιώνα στην Αμερική. Έχει εμπορικοποιηθεί ο Cold Brew. Όταν συσκευάζουμε τον καφέ, ο barista μπαίνει σε δεύτερο ρόλο και χάνει την επικοινωνία με τον καταναλωτή», είπε, επισημαίνοντας στη συνέχεια: «Το κατάλοιπο του καφέ δεν είναι τόσο οργανικό όσο γνωρίζουμε, θέλει διαχείριση το υπόλειμμα του καφέ. Η Coffeeco αναλαμβάνει να διαχειριστεί σωστά αυτό το κομμάτι».
Η κ. Ανδρομάχη Ζεϊμπέκη, Senior Category Manager, Γρηγόρης, τόνισε: «Χαίρομαι που η αποψινή βραδιά είναι αφιερωμένη στον Cold Brew. Είναι ένα ρόφημα που θέλει τέχνη και ακρίβεια για την παραγωγή του. Χάρη στη διαδικασία παρασκευής του, διατηρεί μια ήπια γεύση και οξύτητα. Είναι μια τάση που ξεκίνησε από την Αμερική, ταξίδεψε πολύ γρήγορα και αλλού, και το trend έχει έρθει και στη χώρα μας. Σταδιακά, αποκτά το δικό του κοινό. Συγκεκριμένα, έχει μεγάλη απήχηση στους νέους, που προτιμούν αυτές τις πιο ήπιες γεύσεις και είναι της λογικής “grab-and-go" στον καφέ, αλλά και στους τουρίστες, που, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, προτιμούν κυρίως να πίνουν αυτόν τον κρύο καφέ. Αφουγκραζόμενοι κι εμείς αυτήν την τάση και την καταναλωτική συμπεριφορά, προχωρήσαμε στην εισαγωγή του δικού μας brew Γρηγόρης, που παρασκευάζεται από το νέο μας blend Brazil single origin 100% Αrabica, που διατηρεί το προφίλ του με τα αρώματα ξηρών καρπών με επίγευση σοκολάτας. Επίσης, δημιουργήσαμε τον Cold Brew Latte, που συνδυάζει τον cold brew με ένα ρόφημα αμυγδάλου και σιρόπι βανίλιας. Εμείς το αγαπήσαμε, το ίδιο και οι καταναλωτές μας, και πιστεύουμε ότι είναι κάτι που ήρθε για να μείνει».
ΧΟΡΗΓΟΙ
Gold Sponsor
- Kafea Terra
Silver Sponsor
- El Cafe
Premium Corporate Participation
- OtrcGroup-One Network
Coffee Cocktails Sponsor
- Taf
Water & Refreshments Sponsor
- ΒΙΚΟΣ
Corporate Participations
- ATHENS FINANCIAL SERVICES (AFS)
- COFFEECO (Κοφίκο)
- PAYPOD
- Innews
- INNovo Constructions
- Ogilvy
- ΣΕΜΑ-Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων
Υπό την Αιγίδα
- Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Περιφέρεια Αττικής
- Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών
- Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών
- Ελληνική Ένωση Καφέ
- Πανελλήνια Ένωση Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων
- Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων
- Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Εξοπλισμού Μαζικής Εστίασης
- Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων
- Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επεξεργασίας Καφέ
- Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης
- “Εργαστήριο Αγορά” του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
- Ελληνο-Αφρικανικό Επιμελητήριο Εμπορίου και Ανάπτυξης
- Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο
Photo Credits
©Θεόδωρος Αναγνωστόπουλος/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα των Coffee Business Awards 2024