Image

Το Cyber Insurance, βασικό μέρος της λύσης για τις κυβερνοαπειλές

Το Cyber Insurance, βασικό μέρος της λύσης για τις κυβερνοαπειλές

17 Νοεμβρίου 2021

Επίκαιρο όσο ποτέ ήταν το φετινό Cyber Insurance & Incident Response Conference, που πραγματοποιήθηκε στις 11 Νοεμβρίου 2021 και είχε θέμα: “Ransomware Ready”. Το συνέδριο διοργανώθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά από την ethosEVENTS, σε συνεργασία με το οικονομικό & επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr, και ήταν μία ψηφιακή παραγωγή με την τεχνολογία LiveOn, από το καινοτόμο 3D εκθεσιακό και συνεδριακό της κέντρο, το LiveOn Expo Complex.

Η έλευση της πανδημίας σε συνδυασμό με την ευρεία χρήση των νέων τεχνολογιών από οργανισμούς και επιχειρήσεις δημιουργούν ένα τοπίο αυξανόμενων cyber κινδύνων. Ειδικότερα, περισσότεροι από 30 διακεκριμένοι ομιλητές με πολυετή παρουσία στην εγχώρια και διεθνή αγορά ασχολήθηκαν, μεταξύ άλλων, με τα περιστατικά που απασχολούν την παγκόσμια κοινότητα, τη διαχείριση των κινδύνων και τις αξιώσεις μετά από ένα γεγονός. Ανέλυσαν το νομοθετικό πλαίσιο, τις βέλτιστες πρακτικές ως «απάντηση» των εν λόγω απειλών και τον κρίσιμο ρόλο του Cyber Insurance ως ένα βασικό μέρος της λύσης για τη διαχείριση του κινδύνου.

Στο χαιρετισμό του, ο CEO του ethosGroup, κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης ανέδειξε τη σημαντικότητα του συνεδρίου ως ένα πρωτοποριακό event που αφορά την εξέλιξη των ελληνικών και διεθνών επιχειρήσεων. «Το cyber insurance συνολικά ως θέμα είναι ένα μεγάλο κομμάτι του risk management, γεγονός που αφορά όλους τους οργανισμούς», σημείωσε.

«Κάθε περιστατικό ασφάλειας γεννά μια κρίση. Η πληροφορία αποτελεί το πιο σημαντικό στοιχείο μιας επιχείρησης», τόνισε μεταξύ άλλων, ο κ. Νίκος Γεωργόπουλος Cyber Privacy Risks Insurance Advisor, Cromar Insurance Brokers Ltd – Lloyd’s Cover Holder. Τα περιστατικά παραβίασης ασφάλειας αποτελούν πλέον στοιχείο της καθημερινότητας και η αντιμετώπισή τους απαιτεί τη βοήθεια εξειδικευμένων συμβούλων. Ωστόσο, είναι απαραίτητη πλέον η πρόληψη και λήψη μέτρων ασφαλείας για τη προστασία του πιο σημαντικού στοιχείου μιας εταιρείας: τη πληροφορία. «Η μεγαλύτερη αξία ενός ισολογισμού, γύρω στο 80%, αφορά τα άυλα περιουσιακά στοιχεία μιας εταιρείας (πληροφορία, δεδομένα, πατέντες), στοιχεία που είναι συνήθως ανασφάλιστα», σημείωσε.

«Η εμφάνιση της πανδημίας ανέδειξε με τον πιο εμφατικό τρόπο τη σημασία της ψηφιοποίησης προκειμένου οι κοινωνίες να μπορέσουν να δουλέψουν στις ειδικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν. Παρότι τα οφέλη, ασυζητητί, είναι προφανή, η αυξανόμενη εξάρτηση οδηγεί αναπόφευκτα σε αύξηση των κινδύνων στην ψηφιακή ασφάλεια και την πιθανότητα ψηφιακών εγκλημάτων», τόνισε από τη πλευρά της η Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (E.A.E.E), κα Μαργαρίτα Αντωνάκη.

Όπως τόνισε, «η επίθεση με κακόβουλο λογισμικό αποτελεί την Νο1 απειλή στον κυβερνοχώρο, σε όλη την ΕΕ. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την αγορά έχει η αγορά των ΗΠΑ όπου σημειώνεται κατακόρυφη άνοδος των ασφαλίστρων. Ωστόσο, είναι ακόμη νωρίς για να εκτιμηθούν το ύψος των μελλοντικών ζημιών στο κυβερνοχώρο, που μπορούν να πυροδοτήσουν μια αλυσίδα σχετιζόμενων κινδύνων.

Σχεδόν 20 γνωστοποιήσεις το μήνα λαμβάνει η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα από την αρχή του 2021, γεγονός που αποτελεί μια κατακόρυφη αύξηση των παραβιάσεων. Αυτό σημείωσε από τη πλευρά της Εποπτικής Αρχής ο Δρ Μηχ. Η/Υ και Πληροφορικής, ΕΕΠ της Αρχής, κ. Γεώργιος Ρουσόπουλος. Το μεγαλύτερο κομμάτι των παραβιάσεων εντοπίζεται στον ιδιωτικό τομέα έναντι του δημοσίου, ενώ το 30% των επιθέσεων αφορούν υποθέσεις ransomware. «Ενδιαφέρον στοιχείο είναι να δούμε πόσα φυσικά πρόσωπα επηρεάζονται από περιστατικά παραβίασης προσωπικών δεδομένων. Όσο περισσότερα πρόσωπα (πελάτες-συνεργαζόμενοι) τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος για μια επιχείρηση» είπε.

Την ασφαλή και καινοτόμο πλατφόρμα ολοκληρωμένης ψηφιακής επικοινωνίας LiveON παρουσίασε ο κ. Ορέστης Φοίβος Πιτσάβας, Head of Business Development, LiveOn. Όπως επισήμανε, «η κυβερνοασφάλεια είναι βασικό στοιχείο της πλατφόρμας. H LiveOn μεταμορφώνει πλήρως ολόκληρη την εμπειρία της επιχειρηματικής σχέσης σε κάθε είδους εκδήλωση, είτε πλήρως ψηφιακή είτε υβριδική, διασφαλίζοντας ότι οι επιχειρήσεις και οι συμμετέχοντες απολαμβάνουν μοναδικές ευκαιρίες για ενδιαφέρον περιεχόμενο, επαγγελματική δικτύωση και στοχευμένη προώθηση, χωρίς τους περιορισμούς (ταξίδια, χώρος κ.λπ.) των φυσικών εκδηλώσεων και σε κλάσμα του κόστους τους.»

Τις διεθνείς τάσεις της αγοράς γύρω από το Cyber Insurance ανέδειξε σε ομιλία του ο κ. Nick Economidis, Vice President, eRisk, Crum & Forsterμ αναλύοντας, μεταξύ άλλων, τρόπους ώστε να τεθεί υπό έλεγχο το κυβερνοέγκλημα: με εξειδικευμένη εκπαίδευση και κατανόηση, επιλύοντας ζητήματα συστημικού κινδύνου.

Την ανάγκη εκπαίδευσης και κατανόησης των πελατών και των στελεχών εταιριών για την ασπίδα που προσφέρουν οι υπηρεσίες του Cyber Insurance σε ένα περιβάλλον που ψηφιοποιείται ταχύτατα και μεταβάλλεται διαρκώς, προέβαλαν οι ειδικοί του πρώτου Πάνελ του συνεδρίου, με τίτλο «Τάσεις και Προοπτικές της Αγοράς ασφάλισης Cyber Insurance», το οποίο συντόνισε ο κ. Νίκος Γεωργόπουλος, Cyber Privacy Risks Insurance Advisor, της Cromar Insurance Brokers Ltd. Στο πάνελ μετείχαν οι κ.κ. Κώστας Βούλγαρης Financial Lines Manager της AIG,  Σπύρος Λαθούρης, IT Security & Cyber Risks Expert, του Ομίλου Howden Matrix και η κα Δήμητρα Ξηντάρα, Senior Cyber Risk Strategist, του Ομίλου Eurolife FFH.

Όπως τόνισαν, μεταξύ άλλων, οι ομιλητές το Cyber Insurance είναι ένα προϊόν αξίας που προσφέρει περισσότερα από όσο κοστίζει και «ενηλικιώνεται σταθερά όσο η αγορά ωριμάζει». Ωστόσο, οι μικρότερες επιχειρήσεις δεν έχουν αντιληφθεί τη σπουδαιότητα του κινδύνου.

Διαρκής είναι η αύξηση των περιστατικών ransomware όπως είπε, επίσης, ο κ. Antonis Patrikios, Partner, Privacy & Cybersecurity, Dentons. Παράλληλα, ανέδειξε το γεγονός ότι σε αρκετά περιστατικά οι επιπτώσεις των επιθέσεων αφορούν παραπάνω από μία δικαιοδοσίες, υπάρχουν διεθνή περιστατικά, που ενέχουν ένα επιπλέον επίπεδο πολυπλοκότητας. Κατά τα άλλα, το cyber crime έχει εξελιχθεί σε ένα δύσκολο θέμα για τις ασφαλιστικές, γιατί ο αριθμός των περιστατικών που καλούνται να καλύψουν ως αποζημιώσεις είναι αρκετά μεγάλος.

Εξειδικευμένα ζητήματα γύρω από τη Νομοθεσία και τη Συμμόρφωση απασχόλησαν το δεύτερο Πάνελ του συνεδρίου. Συμμετείχαν ο κ. Antonis Patrikios, Partner, Privacy & Cybersecurity, Dentons, ο κ. Απόστολος Βόρρας, Εταίρος και Επικεφαλής του Τμήματος Data Protection & Digital Technologies, Δικηγορική Εταιρεία Κοϊμτζόγλου – Μπακάλης – Βενιέρης – Λεβέντης & Συνεργάτες (Μέλος του Δικτύου Δικηγορικών Εταιρειών Deloitte Legal), ο κ. Ιωάννης Γιαννακάκης, Group General Counsel & Chief Compliance Officer, Avramar Group και η κα Μίνα Ζούλοβιτς, Partner Lawyer at Zoulovits Kontogeorgo Law Firm. Συντονιστής ήταν ο δικηγόρος κ. Τάκης Κακούρης.

Σε ειδική παρουσίαση ο κ. David Derigiotis, Corporate Senior Vice President and National Professional Liability Practice Leader, Burns & Wilcox ανέλυσε τα τελευταία δεδομένα και ειδικότερα πώς το ransomware επηρεάζει ιδιώτες, επιχειρήσεις και μεγάλους οργανισμούς ξεχωριστά. Κατά τον ίδιο, πρόκειται το Ransomware αποτελεί το μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» που πρέπει να απασχολεί το Cyber Insurance.

Τους τεχνολογικούς και cyber κινδύνους ανά κλάδο ανέλυσε στην ομιλία του ο κ. Alex King, Cyber & Tech Underwriter, Beazley με τίτλο «Technology Risk and Resilience. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα σχετικής έρευνας, οι cyber κίνδυνοι είναι πλέον αισθητά υψηλότεροι, αλλά οι εταιρείες αισθάνονται πιο έτοιμες να τον διαχειριστούν. Κάτι άλλο που πρέπει να απασχολεί είναι η αποτυχία στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών καθώς κάποιοι οργανισμοί δεν συμβαδίζουν με τις εξελίξεις.

Στο Maritime Cyber Insurance εστίασε κατά την ομιλία του ο κ. Sarif Gardner, Head of Training and Advisory Services, AXIS Capital. Όπως εξήγησε απαιτείται «κοινή γλώσσα» ανάμεσα στους ανθρώπους που ασχολούνται με την ναυτιλία και τους ειδικούς του cyber insurance ώστε να υπάρξει πρόοδος και συνεργασία σε αυτό τον τομέα.

Σημαντικούς ομιλητές είχε και το τρίτο Πάνελ με τίτλο «Cyber Risks Management & Cyber Claims» και συντονιστή τον κ. Χρήστο Ξενάκη, Καθηγητή στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Συμμετείχαν οι κ. Theodoros Bitis, Head of Cyber Center ofExcellence, Howden Germany, κ. Νότης Ηλιόπουλος, Director, Cyber Security Services, κ. Χρόνης Καπαλίδης, Principal, Information Security Forum, κα. Παναγιώτα Λαγού, Senior Manager, Cyber Security Consulting, Adacom S.A και ο κ. Χριστόφορος Παπαχρήστου, Strategic Account Manager, Census Labs. Μεταξύ άλλων, επισημάνθηκε πως για την ασφάλιση cyber κινδύνων ελέγχεται η διακυβέρνηση και η πολιτική των εταιρειών (phising campaigns, tests) και άλλοι παράμετροι, ώστε οι ασφαλιστικές να προχωρήσουν στις απαιτούμενες καλύψεις. Επισημάνθηκε, πως οι cyber απειλές δεν είναι κάτι που πρέπει να προβληματίζει μόνο το IT, αλλά το σύνολο μιας επιχείρησης και των εργαζομένων. Όπως είπαν οι ομιλητές, ο στρατηγικός σχεδιασμός ενός οργανισμού σήμερα πρέπει να πηγαίνει «χέρι χέρι» με το cyber security.

Τίποτα δεν είναι ασφαλές 100% σύμφωνα με τον κ. Αργύρη Μακρυγεώργου, υπεύθυνο μελών του Ελληνικού Chapter (ISC)2 όπως σημείωσε στην ομιλία του με τίτλο «IR: Not your standard last-minute hotel deal». Μίλησε, ειδικότερα, για το «πριν και το μετά» ενός περιστατικού ασφαλείας το οποίο μπορεί να έχει κάθε έκταση. Σε κάθε περίπτωση, χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία, δεν θα μπορεί να υπάρξει επιτυχής αντιμετώπιση. «Το γεγονός πλέον δεν είναι αν θα συμβεί κάτι, αλλά το πότε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πόσο σημαντική είναι τελικά η ύπαρξη ενός πλάνου αντιμετώπισης περιστατικών; Τη διαχείριση περιστατικών παραβίασης ασφαλείας έθεσε επί τάπητος ο κ. Θεόδωρος Στεργίου, Director, Cyber Security Consulting, KPMG in Greece. Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, είναι κρίσιμο να απαντηθούν ερωτήματα όπως: ποιος είναι τελικά ο σκοπός του πλάνου, πώς καθορίζονται οι στόχοι του, τι συνεπάγεται η ανάθεση ρόλων, ποια η σύνδεση του με την επιχειρησιακή συνέχεια και την ανθεκτικότητα της εταιρείας, πώς εκπαιδεύονται όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ή πως εν τέλει δοκιμάζεται το πλάνο κ.ά.

Με την αντιμετώπιση των περιστατικών ασχολήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι ομιλητές του τέταρτου Πάνελ, στο οποίο συντονιστής ήταν ο κ. Δημήτρης Γεωργόπουλος, Founder – CEO, Rethink Business Lab-RBL. Συμμετείχαν ο κ. Νίκος Γεωργόπουλος, ο κ. Θεόδωρος Στεργίου, ο κ. George Platsis, Senior Lead Technologist, Proactive Incident Response & Resiliency, Booz Allen Hamilton, ο κ. Κωνσταντίνος Παπαδάτος, Founder & Managing Director, Cyber Noesis και ο κ. Ανάργυρος Χρυσάνθου, Ερευνητής και Ειδικός Ανάλυσης Ψηφιακών Πειστηρίων, Ερευνητικό Κέντρο Αθήνα. Όπως τόνισαν, υπάρχει μια τάση μη πληρωμής λίτρων και επένδυσης σε υπηρεσίες που θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη μετά το «χτύπημα». Αυτή τη στιγμή παίζει καθοριστικό ρόλο ο covid στην επανεκκίνηση της αγοράς, η οποία είναι απαραίτητη, μετά την ένταση της ψηφιοποίησης.

Μοιραστείτε το άρθρο

 

Οδηγός Αγοράς

Πιο πρόσφατα

Image
Image

Επιλεγμένα

Verticom Projects

ecdm
advance
charging
edutech
fasion
Pharmacy
networker
retailtech

News Portals

wwn
directory
expos
probeauty
Image

Ειδησιογραφικό Portal & οδηγός αγοράς για τον κλάδο των εμπορικών εκθέσεων, των εμπορικών συνεδρίων και των σχετικών με τα παραπάνω υπηρεσιών.

Για οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στα παρακάτω στοιχεία:

+30 210 9245577 ή info@verticom.gr

Οδηγός Αγοράς

Νέα

Don't miss our news

Εγγραφείτε στο newsletter για να λαμβάνετε
όλα τα τελευταία νέα κάθε εβδομάδα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αποστολή άρθρων:

Διαφήμιση:

Image

News Menu

Οδηγός Αγοράς