To lockdown σε εκθέσεις και συνέδρια έχει καταστροφικές συνέπειες

To lockdown σε εκθέσεις και συνέδρια έχει καταστροφικές συνέπειες
Βαριές άμεσες και έμμεσες απώλειες από τη ματαίωση εκθέσεων και συνεδρίων πλήττουν την ελληνική αγορά, η οποία παραμένει σχεδόν η μόνη που διατηρεί απαγορεύσεις στη διοργάνωση τέτοιων μαζικών γεγονότων.
 
Με τα κρούσματα κορoνοϊού να αυξάνουν και την κυβέρνηση να λαμβάνει κλιμακωτά νέα μέτρα περιορισμού των συναθροίσεων, κανείς θα πίστευε ότι οι αιτιάσεις των επαγγελματιών των παραπάνω κλάδων μοιάζουν άστοχες, ωστόσο, τα αντεπιχειρήματα είναι ισχυρά.
Σήμερα τόσο η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν πλήρως ανοίξει τις δραστηριότητες που αφορούν στις εμπορικές εκθέσεις και τα συνέδρια, παρά το βαρύ επιδημιολογικό φορτίο που καταγράφουν, θέτοντας ωστόσο αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς εμπορικών εκθέσεων παρά το γεγονός του ότι οι επιχειρήσεις που διοργανώνουν εκθέσεις έχουν ετοιμάσει αυστηρό πρωτόκολλο λειτουργίας – εγκεκριμένο από τον ΕΟΔΥ και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας- εν τούτοις έχουν τεθεί σε «αναστολή» με ειδική τροπολογία έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Παράγοντες της συγκεκριμένης αγοράς κάνουν λόγο για «επιχειρηματικό ρατσισμό», όταν άλλες εμπορικές δομές που παρουσιάζουν υψηλή επισκεψιμότητα λειτουργούν –με μέτρα αλλά χωρίς απαγορεύσεις- εδώ και μήνες, ενώ πρακτικώς ο τομέας εκθέσεων «απελευθερώθηκε» για λίγο τον Ιούλιο (εποχή που δεν διενεργούνται εμπορικές εκθέσεις), και ξαναμπήκε σε καθεστώς «αναστολής» τον Αύγουστο. Δεδομένου ότι μια έκθεση για να προετοιμαστεί χρειάζεται έως και έξι μήνες, επιχειρήσεις του κλάδου εκτιμούν πως «χάνεται» και η επόμενη χρονιά.

Πέραν της επιβίωσης των επιχειρήσεων του κλάδου, ζήτημα προκύπτει και για τους εκθέτες, καθώς μερίδα αυτών δεν έχει άλλο τρόπο εμπορικής επικοινωνίας. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η πανδημία έχει προφανώς επηρεάσει σημαντική μερίδα επιχειρήσεων και δυνητικών εκθετών, που δεν επιθυμούν να επενδύσουν σε προβολή αυτή την περίοδο. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 50% των επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε εκθέσεις – κυρίως μικρές και μεσαίες εταιρείες- βρίσκονται σε απόγνωση καθώς δεν μπορούν να προσεγγίσουν με άλλους τρόπους τους πελάτες τους. Έτσι, μια ολόκληρη αλυσίδα της οικονομίας βρίσκεται καθηλωμένη χωρίς διέξοδο.

Πηγη: news247

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Οδηγός Αγοράς

Πιο πρόσφατα


Εκτύπωση   Email